כאבי גב תחתון

אולי תופתעו לשמוע שמקור כאבי הגב התחתון שלכם לא מגיע מהגב בכלל…כאבים איומים, פריצות דיסק … מיד גורמים לנו לחשוב שהבעיה נמצאת אצלנו בגב… אבל לא!.

אז מאיפה כן?
מקדמת הירכיים… כן ממש משם וקיצור השרירים והרקמות המחברות ברגל הקדמית גורמים להתקצרות רקמות סביב עמוד השדרה, גורמות למתחים עזים שבסופו של דבר יכול להביא לפריצת דיסק.

איך זה קורה?
התקצרות של שרירים בקדמת הירך שמתחברים לקדמת האגן נוטים למשוך את האגן קדימה ולמטה וגורמים לו לגרור איתו את עמוד השדרה קדימה. כשעמוד השדרה נגרר קדימה זה גורם ללחץ לא אחיד על הדיסקים. יתר לחץ שלאחר זמן מסוים גורם לפריצה של החומר הפנימי, והוא נדחף החוצה. לעיתים הוא נדחף אל העצבים שיוצאים מכל חוליה ואז חשים הקרנות. לכן הפתרון האמיתי לכאבי גב כאלה ולהקרנות נמצא בקדמת הירך ושם הטיפול שיעצור את התהליך.

אולי תופתעו לשמוע שמקור כאבי הגב התחתון שלכם לא מגיע מהגב בכלל…כאבים איומים, פריצות דיסק … מיד גורמים לנו לחשוב שהבעיה נמצאת אצלנו בגב… אבל לא!.

למה מתקצרות הרקמות בקדמת האגן?
ישנן הרבה סיבות, אבל תופתעו לשמוע שלרוב זה מגיע מישיבה. בישיבה (במיוחד ממושכת כמו בעבודה) הרקמות המחברות בירך מתקצרות לאורך זמן ומתחילות למשוך את עמוד השדרה קדימה.

אז מה עושים?
מי שעובד שעות מול מחשב יכול לעבור לעבודה בעמידה ובהדרגה להגיע ל 75%- זמן עבודה בעמידה. מי שלא יכול לעמוד כמו נהגי משאיות או מוניות, אוטובוסים או שוטרים צריכים למתוח
את שריר הפסואס. שריר הפסואס הוא שריר חזק במיוחד ועמוק ולא קל לטיפול (הוא מצריך מספר טיפולים מקדימים כדי לעבוד עליו באפקטיביות) אבל אפשר למתוח אותו בקלות יחסית, כמעט בכל מקום ותוך 20 שניות לכל צד. אני אכתוב מאמר על מתיחת הפסואס בקרוב.

ומה קורה אם יש לכם פריצת דיסק והכאבים איומים?
אם יש לכם כאבים איומים אני מדבר על 8 מתוך 10 ומעלה…במצב כזה אני לא יכול לעזור לכם אבל… אתם יכולים לעזור לעצמכם!

שולחן או מיטת היפוך, מה זה?
הרי לא שמעתם על זה בכלל…מיטת היפוך הינה מתקן שעולים עליו עם הראש למעלה, נקשרים אליו היטב ופשוט מתהפכים! מה זאת אומרת? יש כמה כללים שצריך לקחת בחשבון פה:

כשיש פריצת דיסק!
א. אפשר לשלוט בזוית ההטיה והיא צריכה להתחיל בערך ב 25- מעלות לאופקי. אם זוית זו גורמת לכאב לאחר שימוש אז אפשר להפחית לזוית של 15-20 מעלות
ב. את ההיתהפכות יש לשמור ל- 3-5 דקות בלבד!
ג. יש להתהפך 3 פעמים ביום

זה הציל את אבי מפריצת דיסק איומה וגם אותי
אין דבר שאני מאמין לו יותר, באפקטיביות שלו ממיטת היפוך!

אם אתם לא בדרגת כאב 8, אני יכול ואשמח לעזור לכם בדרכם לרפואה שלמה בקליניקה שלי בקרית טבעון או בת״א
לפרטים נוספים צרו קשר בטלפון: 0509716888 או שניתן לקבוע תור ONLINE

דילוג לתוכן