רולף אינטגרציה מבנית

השיטה פותחה בשנות העשרים ע"י ד"ר אידה רולף – כימאית אורגנית. הטכניקה מאריכה בד"כ את הגוף ומקרבת אותו למצב האידיאלי שבו הצד הימני והצד השמאלי שלו קרובים ביותר לאיזון. איזון במישור הפיזי והמישור הרגשי נפשי.

גופנו מושפע מכוחות וגירויים שונים הפועלים עליו מרגע התהוותו. אנו בניגוד לבעלי החיים ההולכים על ארבע, עומדים על בסיס של שתי נקודות שהוא בסיס צר ובלתי יציב, מצב הנותן אומנם יותר גמישות ומרחב פעולה, אבל פחות בטוח עקב כוח/ המשיכה.

נטייה של הגוף לשאת את עצמו באופן שהמשקל נישא על רגל אחת יותר מאשר על השנייה תגרום לחוסר איזון לאורך הגוף כולו. לבד מכוח הכובד הפועל על גופנו אנו מושפעים מרגע ההתהוות ברחם ממגוון של גירויים רגשיים ורוחניים שלא תמיד אנו מצליחים להגיב כלפיהם באופן שלם – באופן שבו גופנו ונפשנו יחזרו למקום של מנוחה ורגיעה – מקום של איזון.

לדוגמא – ילד המרגיש מאוים ע"י אחד מהוריו, מורתו או מכל סיבה או גורם אחר באופן מתמשך, כתגובה הוא יתכווץ, יוריד את ראשו, ירים את כתפיו וישקיע את חזהו . תבנית זו מתקבעת והופכת לנורמה ואז נוצרת תבנית אורגנית שמקורה במתח רגשי ושרירי מתמשך.

עיוותים נגרמים לגופנו גם כתוצאה מתאונות ולו הקטנות ביותר. למשל נפילה שמסובבת את הברך או הקרסול תגרום לצליעה במשך כמה שבועות. באופן טבעי נזיז במקרה כזה את משקל גופנו לרגל הבריאה ובכך נשנה את המאמץ השרירי לא רק ברגליים אלא גם באגן הירכיים ודרכו גם בעמוד השדרה ובסופו של דבר בכל הגוף כולו. למרות שהצליעה נעלמת מתי שהוא והרגל התאוששה – מערכת ה"פיצויים" השאירה את דפוסיה בתבנית הרחבה והמסובכת של רקמת חיבור מקוצרת – ושוב נוצרה תבנית של חוסר איזון. תבניות כאלה נוטות להתבקע בנו – משום שאנו מרגישים שהן נוחות לנו וטבעיות. במשך השנים הן מתעמקות ע"י חזרה הולכת ונשנית של תגובות נפשיות ופיזיות שהורגלנו בהן.

גופנו בנוי ביסודו מרקמת חיבור בתדרים שונים של מוצקות.

רקמת חיבור עשויה מסיבי קולגן ואלסטין יחד עם נוזל גבישי.

כאשר המטפל מפעיל מגע עמוק וממושך על רקמה הוא מחולל בה שינוי, מגמיש אותה ופותח הדבקויות עתיקות המגבילות את התנועה. התוצאה תהיה תחושה של אורך , קלילות ונינוחות בגוף. נשיג גם התרה של חסימות רגשיות, נתיר קיבעון של שריר או מפרק. חלקי הגוף השונים יחיו בהרמוניה סביב ציר מרכזי אנכי אחד.

כל זה נעשה בסדרה של עשרה טיפולים כשכל טיפול שונה ובעל מטרה מסוימת ומוגדרת.
המטופל מצדו עוזר לתהליך ע"י תנועה של מפרק קרוב לאזור שעובדים איתו וע"י נשימה מודרכת.

השיטה נכונה לכל מי שחפץ להרגיש טוב, להתקרב לעצמו, להכיר את גופו ונשמתו.
על אחת כמה וכמה לאנשים הסובלים מבעיות גב, צוואר, שכמות וכתפיים נוקשות, רגליים לא יציבות או לכאלו שאינם יודעים למה הם כאובים, עייפים או מדוכאים.

השיטה נכונה לילדים ואף לתינוקות.

דילוג לתוכן